Lieve Bezoekers,

we zijn zeer blij dat u zich de aktuelle regels en aanbiedingen, voor uw bezoek aan ons park wilt doorlezen.

We hebben de belangrijkste vragen en antwoorden op de aktuelle situatie voor u samengevat.

FAQ rond om uw bezoek aan Dierentuin Nordhorn tijdens de Corona-Pandemie
FAQ over het reserveren van tickets voor de Dierentuin Nordhorn

 

FAQ rond om uw bezoek aan Dierentuin Nordhorn tijdens de Corona-Pandemie

1. Is de dierentuin geopend?

Ja, we zijn eindelijk weer dagelijks geopend op de normale openingstijden voor de zomer van 9.00 tot 19.00.

 

2. Is er een beperkt aantal bezoekers toegelaten?

Nee, op dit moment is er geen beperkt aantal bezoekers toegelaten.

 

3. Bestaat er een test plicht?

Voor het reizen naar Duitsland zijn er bepaalde regels. Informeer uzelf a.u.b. bij de verantwoordelijke autoriteiten. Actueel is bekend dat nederlandse gasten een actueel negativ testresultaat nodig hebben om over de grens naar Duitsland mogen komen of volledig gevaccineerd moeten zijn!

Voor een bezoek aan de dierentuin zelf is er geen test nodig.

 

3.1 Testcentrum bij Dierentuin Nordhorn

Er is ook een testcentrum op de parkeerplaats van Dierentuin Nordhorn. Dit is iedere dag van 9 tot 18 uur open, ook in het weekend en aan feestdagen. Voor mensen die niet vanuit Duitlsnad komen kost de test 30 Euro. Na 15 minuten krijgt u het resultaat op uw mobiele telefoon. Afspraken kunnen via deze link worden gemaakt: http://testzentrum-tierpark.de/

 

4. Moet ik me voor een bezoek aan de dierentuin vooraf aanmelden?

Voor uw bezoek is geen reservering nodig! Wie de tijd bij de kassa wil verkortenm, die kan van tevoren online een ticket/tickets kopen. De tickets zijn drei jaar geldig en niet voor een bepaalde dag bestemd. Bezoekers met een onlineticket kunnen ook het Express-Gate gebruiken.

Kinderen onder 4 jaar, hoeven iet aangemeld te worden en hebben dus geen ticket nodig.

 

5. Ik ben Förderverein lid. Moet ik mij vooraf online aanmelden?

Nee, dit is niet nodig.

 

6. Ik heb een jaarkaart, moet ik mij vooraf online aanmelden?

Nee, dit is niet nodig.

 

7. Ik heb een waardebon voor een jaarkaart. Kan ik deze inwisselen?

Waardebonnen voor jaarkaarten kunnen bij ons Service-point omgewisseld worden naar een jaarkaart. Daarnaast moet u zich via de online shop voor €2,- aanmelden en moet er per persoon een reservering ticket gekocht worden. En daarmee aangeven of u `s morgens of `s middags komen wilt. Dit is ivm het beperkte aantal bezoekers dat we mogen ontvangen.

Kinderen onder 4 jaar hoeven niet aangemeld te worden en ook niet de €2,- betalen.

 

8. Ben ik verplicht mijn gegevens achter te laten?

Ja, als u het Tierpark wilt bezoeken, moet u uw gegevens noteren, dit ivm navolgen in geval nodig is. Vult het formulier alstublieft volledig en naar waarheid in, voor alle aanwezige familieleden/partner enz. Deze gegevens bewaren we volgens de wettelijke regelgeving en worden daarna vernietigd.

 

9. Ben ik verplicht in de dierentuin een mond-neuskapje te dragen?

In de gesloten ruimtes en gebouwen is het verplicht uw mond-neuskapje te dragen. In het park wordt het aanbevolen. Bij de kassa kan u mond-neuskapjes kopen.

 

10. Is mijn jaarkaart nog geldig?

Of uw jaarkaart nog geldig is kan u met het nummer dat op de chipkaart staat heel makkelijk via hier controleren.

 

11. Ik kon het afgelopen jaar door Corona niet volledig van mijn jaarkaart gebruik maken. Kan de dierentuin mij hier iets aanbieden?

Natuurlijk! We zijn blij dat zoveel jaarkaart houders ons het laatste jaar hebben ondersteunt. Dat was niet alleen financieel een ondersteuning, Ook een oppepper! Daarom hebben we een aanbieding voor alle die hun jaarkaarten verlengen en ons Tierpark graag willen blijven bezoeken.

HIER kan u meer informatie vinden.

 

12. Ik heb besloten mijn jaarkaart niet te verlengen. Wat kan ik met de “verloren tijd” die ik vanwege de sluiting mij jaarkaart niet heb kunnen gebruiken?

We vinden het natuurlijk niet aangenaam dat u uw kaart niet wil verlengen, ook in dat geval laten we u niet zitten. In het geval dat u uw kaart niet wilt verlengen, kunnen we u aanbieden voor het tijdruim dat we gesloten zijn geweest uw kaart te verlengen.

Hiervoor kan u zich bij eerst volgende bezoek bij het Service point melden. Hier vindt u de mogelijkheden voor jaarkaarthouders.

 

13. Heeft u de mogelijkheid een rolstoel of bolderwagen te huren?

Ja, dit is bij ons nog steeds mogelijk. Verdere informatie vindt u bij onze allgemeinen FAQ.

 

14. Is de horeca in de dierentuin geopend?

U hoeft zich geen zorgen te maken met honger of dorst door ons Tierpark te gaan. Het cafetaria en het restaurant “de Malle Jan” blijven vooreerst gesloten. Maar u kunt op verschillende locaties in het Tierpark, patat, braadworst, ijs en koffie en verschillende alcohol vrije drankjes TO-GO krijgen.

 

15. Is de speeltuin open?

Ja, al onze buiten speelptuinen zijn gewoon open, Max Abenteuerland, de speelplaats binnen blijft vooreerst gesloten.

 

16. Is het zoals voorheen mogelijk de dieren met het dierenvoeder van het Tierpark te voeren?

Ja, dit is gelukkig weer mogelijk! Diervoeder en speciaal vogel voer, voor de parkieten kan u bij de kassa kopen.

 

17. Is de dieropvang geopend?

Ja, de dierenopvang is open.

 

FAQ over het reserveren van tickets voor de Dierentuin Nordhorn

1. Ik kan niet online reserveren. Kan het ook via telefoon?

Helaas kunt u de tickets niet telefonisch boeken. U kunt de tickets gewoon bij de kassa kopen.

 

2. Hoe werkt de boeking via de onlineshop?

Om wachttijden bij de kassa te verkorten is het mogelijk, tickets in onze onlineshop te kopen. 

Kinderen tot en met 3 jaar hebben geen ticket nodig. Honden kunnen nog bij de kassa worden aangegeven.

 

3. Ik heb geen mogelijkheid online te betalen. Wat kan ik doen?

U kunt de tickets gewoon bij de kassa kopen.

 

4. Hoe ver van tevoren zij tickets te boeken?

De tickets zijn niet voor een bepaalde dag gereserveert. Ze zijn drei jaar geldig.

 

5. Ik heb geen e-ticket ontvangen, wat kan ik doen?

Na een bestellen sturen wij een bevestigingsmail. Na de betaling sturen we u de tickets via mail. Als u geen mail heeft ontvangen, kunt u uw e-tickets bekijken en downloaden in uw account.

 

6. Wat moet ik doen als ik geen printer heb?

Dit is helemaal geen probleem want u hoeft de tickets of de orderbevestiging niet af te drukken. Toon deze gewoon aan de kassa of maakt u gebruik van het express-gate.

 

7. Mijn jaarkaart is verlopen en ik wil deze graag verlengen. Kan ik desondanks een ticket reserveren?

U kunt gewoon online een ticket kopen en uw jaarkaarthouders dan bij het servicepunt bij de kassa verlengen.

 

8. Ik kan niet kiezen voor “bestelling afronden”. Wat moet ik doen?

Verander alstublieft uw betalingsmethode. De betalingsmethode “vooruitbetaling” werkt niet voor het boeken van een ticket.

 

9. Ik heb vragen over het Dierentuin of over het hygiëneconcept in verband met het coronavirus

Hier vindt u belangrijke informatie over het Dierentuin https://www.tierpark-nordhorn.de/faq-corona-massnahmen-im-tierpark-nordhorn/ en onze website.