Lieve Bezoekers,

we zijn zeer blij dat u zich de aktuelle regels en aanbiedingen, voor uw bezoek aan ons park wilt doorlezen.

We hebben de belangrijkste vragen en antwoorden op de aktuelle situatie voor u samengevat.

FAQ rond om uw bezoek aan Dierentuin Nordhorn tijdens de Corona-Pandemie
FAQ over het reserveren van tickets voor de Dierentuin Nordhorn

 

FAQ rond om uw bezoek aan Dierentuin Nordhorn tijdens de Corona-Pandemie

1. Is de dierentuin geopend?

Ja, we zijn eindelijk weer dagelijks geopend op de normale openingstijden voor de zomer van 9.00 tot 19.00.

 

2. Is er een beperkt aantal bezoekers toegelaten?

Ja! Door officiële instanties mogen we een beperkt aantal bezoekers toelaten. U kan kiezen voor een bezoek `s morgens of in de middag. Verdere informatie vindt u in de online shop.

 

  1. Moet ik een negatief resultaat van de coronatest laten zien?

Entree is alleen mogelijk met het bewijs van een negatieve antigeen-zelftest om het SARS-CoV-2-virus! Gevaccineerden moeten vanaf de 15. dag na de tweede vaccinatie geen test meer laten zien.

Hoe oud mag het testresultaat maximaal zijn? Het testresultaat mag niet ouder zijn dan 24 uur.

Voor welke personen is het testen verplicht? Voor alle personen ouder dan 14 jaar is een test verplicht.

Moeten gevaccineerden ook een negatief testresultaat laten zien? Gevaccineerden moeten vanaf de 15. dag na de tweede vaccinatie geen test meer laten zien.

Moet de test door een deskundige persoon worden uitgevoerd? Nee, de zelftest mag door iedereen onafhankelijk worden uitgevoerd. U kunt ook een Corona-test laten doen in een testcentrum.

Ik heb mezelf thuis getest. Moet ik de test meenemen naar mijn bezoek? Voor de entree dient u niet de test zelf, maar de geldige bewijs (eigen verklaring (LINK)of certificaat van het testcentrum) mee te brengen naar uw bezoek aan de dierentuin.

Kan ik ter plaatse een test afleggen? Ja, dat is mogelijk. Alle informatie hierover vindt u bij punt 3.1.

Wat gebeurt er met mijn gegevens? Uw gegevens worden niet door ons opgeslagen. Het tonen van het bewijs is voldoende.

Moet ik nog steeds een masker dragen? Een negatief testresultaat ontslaat u niet van de verplichting een masker te dragen in onze gesloten gebouwen, zoals de kassa. We raden nog steeds aan een masker te dragen in de rest van het park.

Waar kan ik het formulier vinden om een negatieve coronatest te verklaren?

U kunt het formulier HIER downloaden en thuis uitprinten.

 

3.1 Testcentrum bij Dierentuin Nordhorn

Er is ook een testcentrum op de parkeerplaats van Dierentuin Nordhorn. Dit is iedere dag van 9 tot 18 uur open, ook in het weekend en aan feestdagen. Voor mensen die niet vanuit Duitlsnad komen kost de test 30 Euro. Na 15 minuten krijgt u het resultaat op uw mobiele telefoon. Afspraken kunnen via deze link worden gemaakt: http://testzentrum-tierpark.de/

 

4. Moet ik me voor een bezoek aan de dierentuin vooraf aanmelden?

Ja. Koopt u alstublieft voor uw bezoek een ticket/tickets via onze online shop. Dit geldt ook voor Förderverein leden, en jaarkaart-houders. U heeft twee mogelijkheden, ´s morgens of `s middags.

Hier kan u verder naar de online shop.

Kinderen onder 4 jaar, hoeven iet aangemeld te worden en hebben dus geen ticket nodig.

Honden betalen normaal entree van €1,- aan de kassa en hoeven ook niet aangemeld te worden.

 

5. Ik ben Förderverein lid. Moet ik mij vooraf online aanmelden?

Ja, de aanmeld plicht geldt voor al onze bezoekers. U kan heel makkelijk via de online shop. Een reservering ticket kopen voor uitgekozen tijdstip en bij de kassa laten zien.

Voor de €2,- die u online betaald krijgt u bij de kassa een zakje diervoer ter waarde van €2,-

 

6. Ik heb een jaarkaart, moet ik mij vooraf online aanmelden?

Ja, de aanmeld plicht geldt voor al onze bezoekers. U kan heel makkelijk via de online shop. Een reservering ticket kopen voor uitgekozen tijdstip en bij de kassa laten zien.

Voor de €2,- die u online betaald krijgt u bij de kassa een zakje diervoer ter waarde van €2,-

Familie jaarkaart houders, betalen de €2,- voor de op jaarkaart aangegeven familieleden.

 

7. Ik heb een waardebon voor een jaarkaart. Kan ik deze inwisselen?

Waardebonnen voor jaarkaarten kunnen bij ons Service-point omgewisseld worden naar een jaarkaart. Daarnaast moet u zich via de online shop voor €2,- aanmelden en moet er per persoon een reservering ticket gekocht worden. En daarmee aangeven of u `s morgens of `s middags komen wilt. Dit is ivm het beperkte aantal bezoekers dat we mogen ontvangen.

Kinderen onder 4 jaar hoeven niet aangemeld te worden en ook niet de €2,- betalen.

 

8. Ben ik verplicht mijn gegevens achter te laten?

Ja, als u het Tierpark wilt bezoeken, moet u uw gegevens noteren, dit ivm navolgen in geval nodig is. Vult het formulier alstublieft volledig en naar waarheid in, voor alle aanwezige familieleden/partner enz. Deze gegevens bewaren we volgens de wettelijke regelgeving en worden daarna vernietigd.

 

9. Ben ik verplicht in de dierentuin een mond-neuskapje te dragen?

In de gesloten ruimtes en gebouwen is het verplicht uw mond-neuskapje te dragen. In het park wordt het aanbevolen. Bij de kassa kan u mond-neuskapjes kopen.

 

10. Is mijn jaarkaart nog geldig?

Of uw jaarkaart nog geldig is kan u met het nummer dat op de chipkaart staat heel makkelijk via hier controleren.

 

11. Ik kon het afgelopen jaar door Corona niet volledig van mijn jaarkaart gebruik maken. Kan de dierentuin mij hier iets aanbieden?

Natuurlijk! We zijn blij dat zoveel jaarkaart houders ons het laatste jaar hebben ondersteunt. Dat was niet alleen financieel een ondersteuning, Ook een oppepper! Daarom hebben we een aanbieding voor alle die hun jaarkaarten verlengen en ons Tierpark graag willen blijven bezoeken.

HIER kan u meer informatie vinden.

 

12. Ik heb besloten mijn jaarkaart niet te verlengen. Wat kan ik met de “verloren tijd” die ik vanwege de sluiting mij jaarkaart niet heb kunnen gebruiken?

We vinden het natuurlijk niet aangenaam dat u uw kaart niet wil verlengen, ook in dat geval laten we u niet zitten. In het geval dat u uw kaart niet wilt verlengen, kunnen we u aanbieden voor het tijdruim dat we gesloten zijn geweest uw kaart te verlengen.

Hiervoor kan u zich bij eerst volgende bezoek bij het Service point melden. Hier vindt u de mogelijkheden voor jaarkaarthouders.

 

13. Heeft u de mogelijkheid een rolstoel of bolderwagen te huren?

Ja, dit is bij ons nog steeds mogelijk. Verdere informatie vindt u bij onze allgemeinen FAQ.

 

14. Is de horeca in de dierentuin geopend?

U hoeft zich geen zorgen te maken met honger of dorst door ons Tierpark te gaan. Het cafetaria en het restaurant “de Malle Jan” blijven vooreerst gesloten. Maar u kunt op verschillende locaties in het Tierpark, patat, braadworst, ijs en koffie en verschillende alcohol vrije drankjes TO-GO krijgen.

 

15. Is de speeltuin open?

Ja, al onze buiten speelptuinen zijn gewoon open, Max Abenteuerland, de speelplaats binnen blijft vooreerst gesloten.

 

16. Is het zoals voorheen mogelijk de dieren met het dierenvoeder van het Tierpark te voeren?

Ja, dit is gelukkig weer mogelijk! Diervoeder en speciaal vogel voer, voor de parkieten kan u bij de kassa kopen.

 

17. Is de dieropvang geopend?

Nee, helaas blijft onze dierenopvang vooreerst gesloten.

 

FAQ over het reserveren van tickets voor de Dierentuin Nordhorn

1. Ik kan niet online reserveren. Kan het ook via telefoon?

Helaas kunt u de tickets niet telefonisch boeken.

 

2. Hoe werkt de boeking via de onlineshop?

Hiervoor hebben wij infografieken ontwikkelt die de boeking verklaren.

Kinderen tot en met 3 jaar hebben geen ticket nodig. Honden kunnen nog bij de kassa worden aangegeven.

3. Ik heb geen mogelijkheid online te betalen. Wat kan ik doen?

Als u niet online kunt betalen adviseren wij u voor uw bezoek het aantal beschikbare tickets in onze onlineshop na te gaan. Onder het tabblad “Tickets und Gutscheine – Ticket Voranmeldung” vindt u het resterende contingent van de desbetreffende dag. Als u vervolgens het gewenste tijdstip kiest vindt u daaronder aangegeven het aantal beschikbare tickets.

 

4. Hoe ver van tevoren zij tickets te boeken?

Tickets kunnen alleen de vorige dag vanaf ca.11 uur of op de dag zelf geboekt worden.

 

5. Ik kan geen tickets kiezen voor de gewenste dag. Wat is de reden hiervoor?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Ofwel is de gewenste dag nog niet geactiveerd (zie vraag 3) ofwel is de gewenste datum reeds volgeboekt. In dat geval, gelieve een ander tijdstip te zoeken.

 

6. Ik heb een ticket voor s´morgens gereserveerd. Moet ik de park om 3:30 verlaten? 

Het gekozen tijdstip geeft alleen aan, binnen welke tijd u moet arriveren. U kunt dan graag de hele dag het park bezoeken.

 

7. Mijn bestelling is nog niet afgerondt. Is de reservering gelukt?

We hebben uw reservering ontvangen. Uw tickets zijn geldig.

 

8. Ik heb geen e-ticket ontvangen, wat kan ik doen?

U kunt uw e-tickets bekijken en downloaden in uw account. Hoe dat in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: https://www.tierpark-nordhorn.de/wie-drucke-ich-mein-online-ticket/. Als u problemen ondervindt, kunt u ook deze e-mail met de orderbevestiging aan de kassa laten zien en zo het park binnengaan.

 

9.De betaling werkt niet, wat kan ik doen?

U kunt de orderbevestiging laten zien en uw tickets aan de kassa betalen. Uw ticketreservering is in ieder geval door ons ontvangen en de tickets zijn voor u gereserveerd.

 

10. Wat moet ik doen als ik geen printer heb?

Dit is helemaal geen probleem want u hoeft de tickets of de orderbevestiging niet af te drukken. Toon deze gewoon aan de kassa. We hebben ook ons documentatieblad (registratie van bezoekers) beschikbaar aan de kassa.

 

11. Ik kan niet naar het Dierentuin komen tijdens de gekozen periode. Kan ik omboeken of annuleren?

Omboeken of annuleren is helaas niet mogelijk. Meer informatie vindt u in ons dierentuinreglement.

 

12. Mijn jaarkaart is verlopen en ik wil deze graag verlengen. Kan ik desondanks een ticket reserveren?

U kunt het ticket voor jaarkaarthouders gewoon reserveren en dan melden bij het servicepunt bij de kassa. Uw kaart kan hier verlengd worden.

 

13. Ik kan niet kiezen voor “bestelling afronden”. Wat moet ik doen?

Verander alstublieft uw betalingsmethode. De betalingsmethode “vooruitbetaling” werkt niet voor het boeken van een ticket.

 

14. Ik wil een jaarkaart kopen en tickets reserveren. Wat moet ik doen?

U kunt een dagkaart via onze online shop reserveren en een ingevulde jaarkaartaanvraag mee nemen wanneer u de dierentuin bezoekt. De aanvraag vindt u hier.

Na uw bezoek kunt u uw nieuwe jaarkaart betalen. De dagkaarten zullen worden afgetrokken van de prijs van de jaarkaarten.

 

15. Ik heb vragen over het Dierentuin of over het hygiëneconcept in verband met het coronavirus

Hier vindt u belangrijke informatie over het Dierentuin https://www.tierpark-nordhorn.de/faq-corona-massnahmen-im-tierpark-nordhorn/ en onze website.